MOŽNOSTÍ je opravdu hodně…
níže doporučejeme, postupně doplňujeme

Po dně přehrady Šancevíce

Přehrada Śance má sníženou hladinu vody kvůli opravě hráze a navíc letošní sucho umožňuje výjimečnou procházku po dně přehrady. Autem zajedete směr Bílá, odbočíte vlevo na Staré Hamry a zastavíte u pomníku Maryčky Magdonové. Směrem k přehradě je vyšlapaný chodníček a pak jen zíráte, jak zvláštní je tu podívaná. Ujdete téměř 2 km než se po vyschlém dně dostanete až k vodě (fotografice pořízeny v polovině října 2015). Od Srubů Peřeje si tak můžete udělat hezký celodenní výlet. Dostanete se tam i pěšky. Od Srubů Peřeje na Ostravici půjdete cyklostezkou proti proudu řeky, pak centrem Ostravice a na konci obce vlevo k hrázi a dál kolem přehrady – cca 3,5 – 4 hod. Zpět můžete přijet autobusem.

Pomník Maryčky Magdonové

Medvědí skálavíce

Přírodní útvar nedaleko dřevjanky „U Zbuja“. Ke skále nevede turistická značka, ale medvídci. Narazíte na ně cestou, když půjdete brankou z areálu SRUBY PEŘEJE k řece, pak vlevo po cyklostezce, doprava přes most a dále po modré turistické značce. Až půjdete po „medvídcích“ dávejte pozor, kde budou nastavění kamenní mužíčci, ať útvar neminete, dostanete se na jeho vrchol, odkud je hezký výhled směrem na Ostravici (cca 1,5h). Můžete pokračovat dál po vyšlapaném chodníčku až dorazíte na cest, tou pak opět vlevo a dojdete ke „Zbujovi“. Zpět to můžete vzít přes Sepetnou (vykoupat se v bazénu) a sejít cestou pod bazénem kolem zahrádek dolů z kopce až k hostinci U řeky, dát se vpravo a kolem řeky dojdete zpět k našemu areálu.

studánka Pramen Smradlavá – na Bílévíce

studánka Pramen Smradlavá - na Bílé

studánka Pramen Smradlavá – na Bílé

studánka Pramen Smradlavá – na Bílé - zdroj: www.estudanky.eu

studánka Pramen Smradlavá – na Bílé – zdroj: www.estudanky.eu

Jarní sjezd Ostravicevíce

Je pro zdatnější vodáky. Koná se každoročně první víkend v dubnu, vybavení je možné si zapůjčit v půjčovně www.mirago.cz, můžete vyzvednout v areálu Sruby peřeje.

Jarní sjezd Ostravice

Kaskáda u areálu Sruby Peřeje

Přehrada Šancevíce

Šance od hráze

Přehrada Šance – při nesnížené hladině

Kam na sjezdovkyvíce

Lyžařský areál SKI NA ČELE – Ostravice + večerní lyžování tel. 732 945 572

• 10 min autem od srubů – z centra Ostravice po červené značce vpravo před mostkem a dle směrovek,
  • SKI areál Opálená Čeladná, + dětský vlek tel. 604 945 578, SKI Lysá hora tel. 603 897 123,
  • SKI areál BILÁ – doporučujeme – 4 sjezdovky, sedačková lanovka, cca 10 km autem, jezdí i autobus z Ostravice
Kam na sjezdovky

Lyžování Ostravice

Naučná stezka Lysá horavíce

• 16,5 km,
  • převýšení 800 m,
  • 6-7 hod.,
  • stezka má 15 zastávek

Má dvě větve – od nádraží v Ostravici a z Malenovic od Rajské boudy. Ty se spojují na Lukšinci a stezka dále pokračuje na vrchol. Pokud chcete shlédnout všechna zastavení (a stojí za to!), naplánujte si cestu z jedné strany na druhou.

Lysá Hora

tip-na-vylet-lysa-hora-1km-od-vrcholu

1km od vrcholu

tip-na-vylet-lysa-hora-pohled-z-lyse-fatra-a-tatry

Výhled na Vysoké Tatry

Lysá hora – /1 323 m n. m./ celodenní výletvíce

• 9 km – středně náročné,
  • zajímavosti: meteorologická stanice, televizní vysílač, bufet Šantán a Horská chata Lysá hora.

Výšlap na nejvyšší horu Beskyd můžete ze „Srubů “ viz popis cesty „Dřevjanka U Zbuja„. Dále pokračovat po zelené a červenou na vrchol.

Možnost sestupu po červené značce do Ostravice a kolem řeky zpět ke srubům, nebo po červené a žluté do Malenovic kolem Ondrášových děr a Hospody „U Veličků“ k Rajské boudě. Autobusem do Frýdlantu a vlakem zpět ke srubům. Můžete také zvolit kombinaci

Lysá + koupání: sestup ke Zbujovi a od něj na rozcestí, kdy modrá odbočuje vpravo do lesa jít dál po asfaltové silničce vlevo na „Hotel Sepetná(restaurace, bazén, velké dětské hřiště), pak sejít od bazénu vpravo po asfaltce dolů – dojdete k Hospodě u Řeky (příjemné posezení venku na lavičkách + houpačky pro děti). Poslední úsek cca 20 min půjdete kolem řeky po proudu , přejdete bílou lávku a opět podél řeky k Peřejím – jste doma!

tip-na-vylet-cely-den-lysa-hora-01

Bezručova chata

Dřevjanka u „Zbuja“více

• 4km – nenáročné pěšky,
  • i s terénním kočárkem (sáňkama), na kole,
  • v cíli: stylové posezení uvnitř i venku, domácí kuchyně, kuželky, houpačky,
  • otevřeno: Út-Ne 9-18h

POPIS CESTY: od Srubů kolem řeky vlevo, přejít přes most a doprava po modré značce, nejprve po asfaltové silnici, potom lesní cestou, chvíli přes les a opět lesní cestou. Vhodné i s kočárky či pro starší.

tip-na-vylet-cely-den-lysa-hora-02

U Zbuja

Dřevjanka

Dřevěnka u Zbuja

Zpět stejnou cestou (4km) nebo přes Hotel SEPETNÁ (6km), což rozhodně s dětmi doporučuji.

Popis: Na rozcestí, kdy modrá odbočuje vpravo do lesa jděte dál po asfaltové silničce vlevo na „Hotel Sepetná(restaurace, bazén, velké dětské hřiště), pak sejděte od bazénu vpravo (nejezdí tam tolik aut jako vlevo) po asfaltce dolů – dojdete k Hospodě u Řeky (příjemné posezení venku na lavičkách + houpačky pro děti).

Poslední úsek cca 20 min půjdete kolem řeky po proudu, přejdete bílou lávku a opět podél řeky k Peřejím – jde doma!

Nebo po přestávce můžete pokračovat cca 1,5 km k Hospodě U Veličků (doporučuji – „Kdo nebyl u Veličků – nebyl v Beskydech!“) nebo na Lysou horu po zelené (cca 5km).

Na běžky – nenáročnévíce

• OSTRAVICE – asi 20 min

Ze Srubů kolem řeky vlevo na asfaltovou silnici, zahnout doleva, přes cestu a pokračovat vpravo – směr F-M. Po levé straně budete mít prodejnu a půjčovnu lyží a kousek dál, před mostkem vede silnička vlevo do kopce. Po chvíli uvidíte dřevěný areál s útulnou restaurací a zázemím pro golfisty. Zde začíná nástup do udržované stopy. Doporučuji restauraci navštívit – přes prosklené stěny je nádherný rozhled na všechny hory kolem. K areálu dojdete i autem – parkoviště není placené.

Ostrava – centrem Ostravy na lodivíce

• min. počet osob: 6,
  • cena: 250 Kč/os,
  • trvání: 3 hod

V rámci výletu do Ostravy, která je opravdu zajímavá (hornický skanzen, lanové centrum, Landek s rozhlednou, hrad… více na www.ostrava.cz) možnost zkusit si s dětmi jízdu na lodi – při soutoku Ostravice s Lučinou – začínáme u lávky z Černé louky na hrad. Praktický výcvik nejprve na klidné vodě, později v mírném proudu s nácvikem náklonů a traverzu. Po absolvování akce jste schopni sami splout řeky obtížnosti ZWC. Akci možno také pojmout jako svezení se zkušeným instruktorem na raftu.